Door op 19 november 2014

Kandatenlijst waterschap Amstel Gooi en Vecht bekend

Met trots presenteert het gewestelijk bestuur de ontwerp-kandidatenlijst voor het waterschap Amstel, Gooi en Vecht, zoals deze is voorgedragen door de kandidaatstellingscommissie. Beoogd lijsttrekker is Leny van Vliet (68 jaar, Amsterdam). Het wordt haar tweede termijn binnen AGV. Gezien haar ervaring en kwaliteiten acht het bestuur en de kandidaatstellingscommissie haar bij uitstek geschikt om de lijst aan te voeren.

Plek 2 op de ontwerp-lijst wordt ingenomen door Rolf Steenwinkel (44 jaar, Amsterdam), een gedreven politicus met de nodige ervaring als voormalig stadsdeel-wethouder. Duurzaamheid staat bij hem hoog in het vaandel en hij gaat zich hier de komende periode vol voor inzetten binnen AGV. Mirugia Sikkens (40 jaar, Diemen), oud-raadslid en tegenwoordig werkzaam in het onderwijs, completeert de top 3. Heeft als docent maatschappijleer veel kennis opgedaan over water en milieu en wil deze kennis de komende periode gaan inzetten binnen het waterschap.

Bijzondere vermelding verdient verder de kandidaat op plek 20: Job Cohen. Het bestuur vindt het fantastisch dat hij zich, vanuit de overtuiging dat democratisch verkozen waterschappen belangrijk zijn, als lijstduwer wil inzetten voor de waterschapsverkiezingen.

Op 13 december wordt de kandidatenlijst vastgesteld tijdens de Gewestelijke Vergadering. De volledige lijst vindt u hier:

Kandidaten AGV 2015

18. Annemarijke Wooldrik – Amsterdam

19. Manfred van der Heijde – Amsterdam

20. Job Cohen – Amsterdam

Waar ben je naar op zoek?