Door op 19 november 2014

Kandidatenlijst Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier bekend

Met trots presenteert het gewestelijk bestuur de ontwerp-kandidatenlijst voor het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier zoals deze is voorgedragen door de kandidaatstellingscommissie. Beoogd lijsttrekker is Marjan Leyen (51 jaar, Warmerhuizen). Het wordt haar tweede termijn in het hoogheemraadschap. In haar eerste termijn heeft ze bewezen over grote deskundigheid te beschikken, waardoor de kandidaatstellingscommissie en het bestuur haar zeer geschikt achten om de lijst – en in de komende periode de fractie – aan te voeren.

Ze wordt gevolgd door Kees Stam (56 jaar, Heemskerk) op plek 2, eveneens een gedreven bestuurder die al zes jaar deel uitmaakt van het dagelijks bestuur van HHNK en daardoor op veel ervaring kan bogen. Fijko van der Laan (62, Anna Paulowna) staat op plek 3. Hij verdiende zijn sporen binnen de PvdA als wethouder en fractievoorzitter. De kandidaatstellingscommissie en het bestuur verwachten dat hij vanuit die invalshoeken vernieuwende impulsen kan geven in het algemeen bestuur van HHNK.

Op 13 december wordt de kandidatenlijst vastgesteld tijdens de Gewestelijke Vergadering. De volledige lijst vindt u hier:

Kandidaten HHNK 2015

Marjan