Door op 30 april 2015

Marieke van Duijn voor Groenste Politicus

Om aandacht te vragen voor het belang van de natuur en de rol van politici in het natuurbeleid organiseert Natuurmonumenten sinds 2008 ieder jaar de “Groenste Politicus”. Dit jaar is ons eigen statenlid, Marieke van Duijn, genomineerd voor Groenste Politicus 2015.

“Marieke is net verkozen tot statenlid van de provincie Noord Holland. Zij zet zich met hart en ziel in voor een groene provincie met ruimte voor natuur. Ik nomineer haar omdat ik het vooral belangrijk vind dat jong talent zich hard maakt voor natuur. Iedereen die haar kent weet dat zij dit als prioriteit heeft en ik weet zeker dat de natuur hier komende jaren veel van gaat merken.”

De drie kandidaten die op 3 mei de meeste stemmen hebben, gaan door naar de finale van zondag 10 mei. De jury bestaat uit een vertegenwoordiging van leden en medewerkers van Natuurmonumenten. Politici op alle niveaus konden worden genomineerd: van gemeente tot Europa.

Breng ook uw stem uit! Ga naar https://www.facebook.com/natuurmonumenten/app_312437105575770 en stem op Marieke van Duijn voor Groenste politicus 2015! Tot en met zondag 3 mei kunt u nog stemmen.