Door op 3 december 2015

Werkbezoek Duinpolderweg

Vrijdag 27 november hebben verschillende Zuid- en Noord-Hollandse Statenleden, per bus het studiegebied van de Duinpolderweg bezocht. Vooraf werden interessante presentaties gegeven door o.a. de verantwoordelijk Gedeputeerde van Zuid-Holland. In de bus waren het vooral de betrokken wethouders die in hun ‘eigen’ gemeente nadere toelichting gaven.

Onderweg werden twee stops gemaakt waarbij betrokken omwonenden van de studietrajecten, in de bus een korte presentatie mochten houden. De boodschap van de eerste twee sprekers werd nog versterkt doordat een groepje mensen dat met hen mee was gekomen, buiten in de regen de spandoeken vasthield. Veel en nuttige informatie, hoewel er weinig over het HOV en fietsbeleid aan de orde kwam, maar dat staat op de rol voor een volgend werkbezoek/informatiebijeenkomst.

Na afloop van de bustour was er gelegenheid om nog even met betrokken raadsleden en andere stakeholders te spreken. Als er iets duidelijk is geworden na deze middag, is het dat er vele partijen bij betrokken zijn en er nog veel moet worden uitgezocht. De resultaten van de MER zullen zeker behulpzaam zijn bij het maken van een eventuele volgende stap. De PvdA fractie volgt het proces met een kritische blik.

Duinpolderweg