Door op 15 september 2016

Duurzame donderdag: Tel mee tijdens de nationale fiets telweek!

Het is weer tijd voor ‘Duurzame Donderdag’  met vandaag speciale aandacht voor het tellen van fietsen. Er is al veel kennis over hoeveel auto’s er per dag in ons land rondrijden en hoeveel mensen zich dagelijks per OV verplaatsen. Vreemd genoeg is er in dit land vol fietsgekken geen kennis over de hoeveelheid fietsen we eigenlijk samen bezitten. Ook hebben we geen antwoorden vragen als: Op welke tijdstippen fietsen de meeste mensen? Waar zijn de grootste vertragingen en met welke snelheid wordt er eigenlijk gefietst? Juist die kennis is nodig om de fietsvoorzieningen in Nederland zo optimaal mogelijk te maken. Daarom staat de week vanaf 19 september in het teken van fietsen tellen. Help mee met het tellen van het aantal fietsen in Nederland! Ga snel naar http://www.fietstelweek.nl/ en doe mee! Je kunt je aanmelden via een app en zo bijdragen aan het in kaart brengen van de fietsbewegingen in ons land. Je maakt zelfs kans op een hippe, felgekleurde nieuwe fiets! Meten is weten en het is nog leuk ook!

Waar ben je naar op zoek?