We staan voor een integer en efficient bestuur

De provincie Noord-Holland is niet altijd even positief in het nieuws geweest de afgelopen jaren. Verschillende affaires hebben de provincie met de neus op de feiten gedrukt: integriteit is niet altijd vanzelfsprekend. De PvdA heeft zich altijd hard gemaakt voor een integer en transparant bestuur waar de burgers van Noord-Holland blind op kunnen vertrouwen. Die verantwoordelijkheid voelen we, en we tolereren daarom geen ophef meer rond dure dienstauto's, oneigenlijke beinvloeding of dure declaraties. We laten zien dat we geleerd hebben van het verleden en handelen zo integer, transparant en bescheiden mogelijk. De PvdA staat voor een toegankelijke werkwijze van de Staten, waarbij burgers maximaal betrokken worden bij het politieke proces.

Nieuwsberichten over We staan voor een integer en efficient bestuur

Staten Noord-Holland nemen in verklaring afstand van uitspraken PVV

door Xander den Uyl op 7 april 2014

Provinciale Staten hebben vandaag in een verklaring bijna unaniem afstand genomen van de Marokkanenuitspraken van de PVV. Alleen de PVV ondersteunde de verklaring niet. De PvdA Noord-Holland had eigenlijk een debat aangevraagd met de PVV-fractie, maar die verliet de zaal toen het debat begon. PvdA-fractievoorzitter Xander den Uyl: “Het is buitengewoon treurig en laf dat

PvdA Noord-Holland vraagt debat aan met PVV

door Xander den Uyl op 2 april 2014

De PvdA Noord-Holland heeft vandaag een debat aangevraagd met de Noord-Hollandse PVV-fractie over haar steun voor de Marokkanen-uitspraken van Geert Wilders. Het debat zal plaatsvinden tijdens de Provinciale Statenvergadering van maandag 7 april. Hoewel de PVV vorige week aangaf niet mee te zullen doen aan een dergelijk debat, is dit voor de PvdA geen reden

PvdA wil dat PVV Noord-Holland afstand neemt van uitspraken Wilders

door Xander den Uyl op 21 maart 2014

De PvdA Noord-Holland wil dat de PVV Noord-Holland afstand neemt van de recente uitspraken van PVV-leider Geert Wilders. Die riep tijdens een verkiezingsbijeenkomst op 19 maart op tot minder Marokkanen in ons land.