We zorgen dat iedereen betaalbaar kan wonen

De PvdA vindt dat goede en betaalbare woningen - zowel huur als koop - voor iedereen bereikbaar en bschikbaar moeten zijn. In dorpen en steden, voor ouderen en jongeren. Starters op de Noord-Hollandse woningmarkt verdienen extra aandacht - zij vormen de motor van de woningmarkt. Daarom wil de PvdA dat er, afhankelijk van de behoefte per regio, meer sociaal bereikbare koop- en huurwoningen gebouwd worden in Noord-Holland. Sociaal bereikbare koopwoningen kosten wat ons betreft niet meer dan 170.000 euro. De prijs van sociaal bereikbare (vrije sector) huurwoningen ligt tussen de 700 en 900 euro per maand. Sociaal bereikbaar houdt ook duurzaam, energiezuinig en waar mogelijk energieneutraal bouwen in - dat scheelt immers aanzienlijk in de woonlasten.

Nieuwsberichten over We zorgen dat iedereen betaalbaar kan wonen

Meer betaalbare woningen voor alle inkomens

13 maart 2015

We willen allemaal goed en veilig leven in Noord-Holland. De Partij van de Arbeid maakt sociale en duurzame keuzes zodat iedereen lekker kan wonen op de plaats die hij zelf wil. Of je nu in een stad als Amsterdam, Alkmaar of Hoorn woont, of in een dorp midden in de Wieringermeer of West-Friesland.

PvdA wil betere woonomstandigheden arbeidsmigranten

door op 20 november 2014

De PvdA Noord-Holland wil dat de woonsituatie voor Midden- en Oost Europese arbeidsmigranten de komende jaren verbetert in de provincie. De PvdA stelde vandaag schriftelijke vragen naar aanleiding een werkbezoek wat de Statenfractie afgelopen zomer bracht aan het project Kompas in de Kop van Noord-Holland.

Werkbezoek ‘Arbeidsmigranten in Noord-Holland’

door Xander den Uyl op 28 mei 2014

Op maandagochtend 16 juni organiseert de PvdA Noord-Holland een werkbezoek met als thema ‘Arbeidsmigranten in Noord-Holland’. De fractie zal onder andere een bezoek brengen aan het onlangs geopende Polenhotel ‘De Stek’ in Wieringerwerf. Het idee voor dit werkbezoek is ontstaan naar aanleiding van reacties op het interview met PvdA-fractievoorzitter Xander den Uyl in het Noord-Hollands Dagblad.

Midden- en Oost Europese werknemers hard nodig in Noord-Holland

door Xander den Uyl op 11 mei 2014

Afgelopen week zijn er  door het Noord-Hollands PVV-Statenlid van Hooff vragen gesteld over de realisatie van ‘Polenhotels’ in Noord-Holland Noord. De aanwezigheid van Poolse en andere Midden- en Oost Europese seizoenswerkers wordt door de PVV in een adem in verband gebracht met verloedering, criminaliteit en overlast.