Bewoners de dupe van verwijderen oplaadpunten in kop van Noord-Holland

24 januari 2020

De PvdA vindt het belangrijk dat openbaar vervoer goed toegankelijk en bereikbaar is. Daarom is de PvdA geschrokken van het bericht (Noord-Hollands Dagblad 24 januari 2020) dat Den Oever, Julianadorp, Oude Niedorp en Hippolytushoef al drie weken geen oplaadpunten hebben.

Volgens Connexxion is de aanleiding dat eind 2019 de certificering op de oplaadautomaten is verlopen. Volgens Connexxion is het in 10% van de gevallen nog niet gelukt om over te gaan op het nieuwe systeem dat zij willen gebruiken, en waarbij tablets in winkels gebruikt gaan worden in plaats van oplaadautomaten. Connexxion geeft aan dat deze situatie nog wel enkele weken kan gaan duren. Bewoners moeten intussen naar Den Helder om op te laden, het digitaal regelen (wat niet iedereen kan) of in de bus opladen (wat tot vertraging in het busvervoer kan leiden).

De PvdA vindt dit onacceptabel. Van Connexxion had verwacht mogen worden dat zij al voor eind 2019 voor alle oplaadautomaten vervanging had geregeld. We willen dat dit alsnog geregeld binnen een week geregeld is. Daarom heeft de PvdA aan het provinciebestuur gevraagd om actie te ondernemen richting Connexxion.