Door op 25 mei 2012

Bomen Schipholweg voorlopig gered

De 370 bomen aan de Schipholweg (N232) worden voorlopig niet gekapt. Dat heeft de provincie Noord-Holland bevestigd na vragen van PvdA-statenlid Gohdar Massom en PvdA-fractielid Haarlemmermeer Bert van der Elzen.

De dorpsraad Badhoevedorp trok deze maand aan de alarmbel, toen bleek dat de provincie voornemens was om de bomen aan de Schipholweg op maandag 21 mei te gaan kappen. Omdat onduidelijk was waarom de provincie de bomen wilde kappen, hebben Massom en Van der Elzen direct actie ondernomen door vragen te stellen aan de verantwoordelijke gedeputeerden Post en Bond en wethouder Bezuijen van de gemeente Haarlemmermeer.

De provincie heeft deze week in reactie op de vragen laten weten dat het kappen van de bomen aan de Schipholweg voorlopig niet zal plaatsvinden. Eerst zal er een hernieuwd vitaliteitsonderzoek worden gedaan naar de gezondheid en levensvatbaarheid van de bomen. Alleen bomen die een gevaar vormen zullen uiteindelijk, na overleg met de gemeente en omwonenden, worden gekapt.