Challenge innovatieve ideeën voor mobiliteit in Noord-Holland Noord!

2 april 2021

Afgelopen maandag 22 maart stond ons initiatiefvoorstel ‘Challenge innovatieve ideeën voor mobiliteit in Noord-Holland Noord!’ op de agenda. Deze Challenge heeft als doel jongeren te betrekken bij de uitdagingen rond landelijke mobiliteit en openbaar vervoer. Aangezien de mobiliteit in landelijke gebieden sterk verschilt van de mobiliteit in stedelijke gebieden vergt dit ook andere oplossingen. Hoewel politici vaak verbonden zijn aan bepaalde kaders, zijn jongeren in staat om met nieuwe innoverende ideeën te komen die kunnen leiden tot inspiratie en energie voor een toekomstbestendige mobiliteit in Noord-Holland Noord.

Zowel de commissie als de Gedeputeerde Staten (GS) zijn zeer enthousiast over dit initiatief. De GS verzocht ons wel, in kader van financiën, het voorstel te koppelen aan eerdere provinciale projecten met betrekking tot jeugdparticipatie. Als voorzitter van de werkgroep jeugdparticipatie, zie ik daar verschillende kansen liggen.

Houdt onze sociale media in de gaten om up-to-date te blijven en te zien hoe je kan deelnemen aan dit interessante initiatief!

Zie hier het initiatief:

Initiatiefvoorstel ‘Challenge innovatie ideeën voor mobiliteit in Noord-Holland Noord!’

Waar ben je naar op zoek?