Door Sandra Doevendans op 10 maart 2016

Duurzame donderdag: nationale boomfeestdag

Vandaag is het weer tijd voor ‘Duurzame Donderdag’ die vandaag in het teken staat van de ‘nationale boomfeestdag’ welke op 16 maart gehouden wordt. Deze feestdag is ontstaan in1957 nadat de internationale organisatie van de VN voor landbouw en voedsel in 1954 alarm sloeg over de wereldwijde ontbossing. De dag is om mensen en vooral kinderen (zij zijn de toekomst) te interesseren in de waarde van bomen en bossen. In 75% van de Nederlandse gemeenten worden op deze dag bomen geplant door kinderen.

Onze gedeputeerde Tjeerd Talsma zal aanwezig zijn bij de provinciale viering van boomfeestdag welke plaatsvindt in de accentgemeente voor de provincie Noord-Holland van dit jaar: Den Helder.

Bomen zorgen voor onze zuurstof en dus voor ons leven. Goed omgaan met de natuur vinden wij als PvdA Noord Holland ook erg belangrijk. Hoe meer mensen leren over de natuur hoe leuker en fascinerender het zal worden. Dit was ook te zien aan de moestuintjes actie van een van de grotere supermarkten in het land.

Heb jij ook nog tips of aanbevelingen om mensen te inspireren? Laat het ons weten via PVDA@Noord-Holland.nl

Sandra Doevendans

Als een maand oude baby kwam ik uit Sri Lanka naar Nederland door adoptie. Ik ben opgegroeid in Amstelveen, maar uiteindelijk verhuisd naar Amsterdam. Ik sta voor een samenleving waarin iedereen zijn kansen kan krijgen ongeacht leeftijd, afkomst, leeftijd, geaardheid of religie. Als alleenstaande moeder weet ik dat het socialer en eerlijk moet én kan!

Meer over Sandra Doevendans