23 mei 2016

Installatie PvdA Statenlid Nico Papineau Salm en duo-commissielid Lars Voskuil

Tijdens de Provinciale Statenvergadering van vandaag is Nico Papineau Salm geïnstalleerd als lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Nico volgt Jan Nieuwenburg die op 17 mei jl. is geïnstalleerd als burgemeester van Hoorn. De opvolger van Nico op als duo-commissielid is Lars Voskuil.

Nico is al jaren actief voor de PvdA. Eerst als raadslid van de stadsdeelraad in Zeeburg (Amsterdam) en daarna als stadsdeelvoorzitter. Van 2011 tot 2015 was hij Statenlid voor de PvdA in Noord-Holland. Hij is sindsdien van grote waarde geweest voor de PvdA fractie als duo-commissielid in de commissie Natuur, Landbouw en Milieu (NLM).

Zijn uitgebreide kennis over en ervaring met de provinciale politiek deed Nico van 1991 tot 2006 op bij de Natuur en Milieufederatie Utrecht. Als voorzitter van de Hollandsche Molen zet hij zich in voor monumentale waarden en de vrijwilligers die deze monumenten mede in stand houden.

Lars Voskuil woont in Naarden en is daar sinds 2006 actief als PvdA Raadslid in wat sinds januari van dit jaar de gemeente Gooise Meren is. Lars zal de plaats van Jan Nieuwenburg innemen in de commissie Ruimte, Wonen en Water (RWW).