6 februari 2017

Lars Voskuil en Huseyin Erarslan geinstalleerd voor PvdA NH

Tijdens de Provinciale Statenvergadering van vandaag is Lars Voskuil geïnstalleerd als lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Lars volgt Adnan Tekin op die op 12 december jl. is geïnstalleerd als PvdA Gedeputeerde Natuur, Milieu, Schiphol en Arbeidsmarkt. De opvolger van Lars als duo-commissielid is Huseyin Erarslan.

Lars Voskuil uit Naarden was tot vandaag ons duo-commissielid in de Statencommissie Ruimte, Wonen en Water en onze woordvoerder op het gebied van ruimte en wonen. Hij zal dit werk als volledig Statenlid voortzetten. Naast statenlid is Lars sinds 2006 ook raadslid in de gemeente Gooise Meren.

Huseyin werkt sinds 2002 als milieu-opsporingsambtenaar in het veld voor de gemeente Amsterdam, wat tevens zijn woonplaats is. Hij zal onze fractie gaan vertegenwoordigen in de commissie Natuur, Landbouw en Milieu. Huseyin wil zich in de provincie inzetten voor een milieuvriendelijke provincie. Concreet gezegd: schone lucht, bodem en water; het beschermen van natuur en landschap en daarnaast dierenwelzijn en biodiversiteit en de sanering van asbest, verontreinigde grond.