Een platteland om van te houden. Thema-avond over het buitengebied van de gemeente Schagen

16 februari 2018

Op 22 februari organiseert de PvdA afdeling Schagen een thema-avond over het buitengebied van de gemeente Schagen.

Het platteland wordt steeds meer bedreigd door de bouw van grote stallen, hightech landbouw, zonneweides, omwonenden maken zich zorgen over het landbouwgif en de weidevogels worden bedreigd in hun bestaan. Volgens de PvdA moeten we keuzes durven maken in het belang van het platteland. Wordt het niet de hoogste tijd dat een boer op z’n minst Natuur inclusief gaat denken? En wat te denken van een bolleneiland in zee, delen van de gemeente tot landschapspark benoemen en meer biologische landbouw in de gemeente? Deze onderwerpen en meer komen op de thema-avond aan de orde.

Jan Schrijver, eigenaar van Biologisch-Dynamisch bedrijf de Lepelaar en raadslid voor de PvdA in de gemeente Schagen, Martijn van den Berg, leliekweker en voorzitter van LTO afd. Heerhugowaard, Langedijk en Schagen en Gedeputeerde van natuur, milieu, arbeidsmarkt en Schiphol bij de provincie Noord-Holland de heer Adnan Tekin geven hun visie op deze avond.

Na de pauze kan er gediscussieerd worden over de verschillende standpunten.
De discussie zal plaats vinden onder leiding van de avondvoorzitter Jorinde Schrijver communicatieadviseur bij Noordwest Ziekenhuisgroep.
Op tal van vlakken zullen de standpunten uiteenlopen, maar Jan Schrijver en Martijn van den Berg delen een liefde en dat is de bollenteelt. De Noordkop is het grootste bollenteeltgebied van de wereld, van groot economisch belang, trekt veel toeristen naar onze omgeving en is het visitekaartje van de gemeente Schagen. U kan zich aanmelden voor deze avond via [email protected]

Namens de PvdA afdeling Schagen
Jan Schrijver

Aanvang: 19:30 uur
Locatie: Dorpshuis Warmenhuizen | Dorpsstraat 126 | Warmenhuizen
Deze avond is voor iedereen vrij toegankelijk.