Door op 3 februari 2014

PvdA brengt op 7 februari werkbezoek aan Schiphol

Op vrijdag 7 februari brengt de PvdA-Statenfractie samen met PvdA-gemeenteraadsleden uit Amsterdam, het stadsdeel Nieuw-West, Amstelveen en de Haarlemmermeer een werkbezoek aan Schiphol. In de Tweede Kamer worden dit voorjaar belangrijke besluiten genomen over Schiphol. Deze besluiten hebben grote gevolgen voor de regionale economie, ruimtelijk beleid, geluidshinder, wonen en bouwen. Dit vormt onder meer de aanleiding voor het werkbezoek.

De PvdA Noord-Holland streeft naar een zo duurzaam mogelijke inpassing van Schiphol in de omgeving. Tijdens het werkbezoek presenteert Schiphol wat de luchthaven allemaal onderneemt op het vlak van duurzaamheid en innovatie. Een ander belangrijk aandachtspunt voor de PvdA is werkgelegenheid. Schiphol is een van de grootste werkgevers in de MRA-regio. Wat doet Schiphol om jongeren aan het werk te krijgen? In het kader hiervan zullen de Staten- en gemeenteraadsleden een presentatie krijgen over het ‘Nieuw-West project’ wat in 2014 van start gaat. Dit project, een samenwerking tussen Amsterdam, Schiphol en de provincie Noord-Holland, is er op gericht om jongeren uit Amsterdam Nieuw-West aan de slag te helpen op Schiphol.

Het werkbezoek vindt plaats op 7 februari, van 10.00 – 12.00 uur. De locatie is het Schiphol Hoofdgebouw, Evert van de Beekstraat 202 op Schiphol. Geïnteresseerden zijn van harte uitgenodigd om het werkbezoek bij te wonen. Graag aanmelden door een mail te sturen naar [email protected]. Voor meer informatie over het programma, zie de agenda.

Waar ben je naar op zoek?