PvdA Noord-Holland stelt vragen over ellende buurtbus 417

3 oktober 2018

Pvda noord-holland wil einde aan ellende met buurtbus 417

De PvdA Noord-Holland is flink geschrokken van de berichtgeving van NH Nieuws van dinsdag 2 oktober. Reizigers zouden regelmatig het nakijken hebben als de buurtbus zonder te stoppen langsrijdt. Scholieren in Winkel en Waarland zouden de bus missen, ondanks het feit dat zij op het goede traject staan te wachten. Anonieme chauffeurs geven tegenover journalisten aan opdracht te krijgen om alleen reizigers mee te nemen uit dorpen waar helemaal geen bussen rijden. Wat de PvdA Noord-Holland betreft is dat onacceptabel en Statenlid Nico Papineau Salm heeft vragen gesteld.

De PvdA wil van GS weten of zij op de hoogte is van de problemen die reizigers ondervinden op het traject van buurtbus 417. Ook wil zij weten wat GS gaat doen om de situatie op te lossen. Papineau Salm vraagt zich tevens af hoe het kan dat chauffeurs opdracht hebben gekregen om reizigers te laten staan: “Wat zijn de afspraken die er tussen Connexxion en de buurtbusvereniging bij de start van de nieuwe dienstregeling voor de route van buurtbus 417 zijn gemaakt? Bij het schrappen van buslijn 150 was het de bedoeling dat de bewoners van de dorpen gebruik konden maken van toegankelijk, betrouwbaar en bereikbaar ov.”