18 februari 2015

PvdA Noord-Holland wil einde aan plastic vuil langs stranden

Vrijwilligers en (raads-)leden van de Partij van de Arbeid in Noord-Holland steken samen met Provinciale Staten- en Waterschapskandidaten op zondag 1 maart 2015 de handen uit de mouwen om het strand ‘het Schor’ bij Den Oever schoon te maken. De schoonmaakactie is hoofdonderdeel van een grote PvdA Schone Stranden actie in heel Noord-Holland.

Vervuiling bij de bron aanpakken
‘Met de Schone Stranden actie willen we vooral aandacht vragen voor het vele plastic afval dat de Noord-Hollandse stranden bevuilt’, zegt PvdA-lijsttrekker Tjeerd Talsma. ‘We hopen met de inzameling in kaart te brengen waar het plastic vandaan komt, zodat we de bron van de vervuiling beter kunnen aanpakken.’ Natuur- en milieuorganisaties De Kop van Staatsbosbeheer, Stichting Landschapszorg Wieringen en Vereniging van Wadvissers steunen de actie van harte. Deze organisaties maken zich respectievelijk hard voor het landschapsbeheer in de Noordkop.

Tijd en locatie
Tussen 13:00-14:30 gaat de schoonmaakploeg van de PvdA Noord-Holland het strand op. De startlocatie is De Houtzolder aan de Havenstraat 16, 1779 AM Den Oever. Belangstellenden zijn van harte uitgenodigd om mee te helpen! Zij kunnen zich aanmelden via [email protected].

Gezamenlijke afsluiting
De provinciale schoonmaakactie krijgt een gezamenlijke afsluiting in café De Houtzolder in Den Oever. Daar verzamelen de schoonmaakploegen uit diverse Noord-Hollandse afdelingen zich vanaf 14.30 uur om hun resultaten te presenteren en aan te bieden aan o.a. milieugedeputeerde en PvdA-lijsttrekker Tjeerd Talsma. Ook hiervoor zijn belangstellenden van harte uitgenodigd!