Beverwijk

De negende gemeente die we bezochten in onze ‘Tour de Provence’ was het mooie Beverwijk!
Met een bijna voltallige fractie kwamen we afgelopen vrijdag aan op het station Beverwijk, waar we vriendelijk werden ontvangen door Jaqueline Dorenbos-de Hen en Ismail Ilhan. Onze tour door Beverwijk begon meteen met een hoogtepunt: de beste fietsenstalling van Nederland! Deze fietsenstalling, beheert door RataPlan voor NS, onderscheidt zich door haar oprecht vriendelijke en attente personeel. Dit werd ons onder andere duidelijk door een gesprek met Richard en Ron, medewerkers van de plaatselijke stalling. Helaas werd tijdens dit gesprek ook duidelijk dat de werkdruk met regelmaat te hoog is, wat resulteert in de bijbehorende fysieke en mentale klachten. We hopen van harte dat hiervoor een passende oplossing gevonden kan worden.
Vervolgens hebben we heerlijk wat gedronken in “Lunchroom Anders”, waar jongeren met een fysieke of verstandelijke beperking werken. Een erg mooi initiatief en zeker een aanrader om een keer langs te gaan, in het bijzonder voor de theeliefhebbers onder ons. Gedurende dit bezoek en de daaropvolgende wandeling door Beverwijk hebben we gesproken over de relatie met Heemskerk, een band die nodig is om samen een nieuw zwembad te realiseren. Daarnaast wisselden we van gedachten over de ontwikkelingen in de spoorzone en het havengebied, het Meerplein en het Tata dossier. Al met al was het een erg geslaagde ochtend.
We willen iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan ons zeer informatieve bezoek aan Beverwijk.