Diemen

De tweede gemeente die we bezochten in onze ‘Tour de Provence’ was het mooie Diemen!
Aan het begin van ons bezoek werden we hartelijk ontvangen op het gemeentehuis door de PvdA Diemen. Daarna gingen we meteen in gesprek met KlimaatAlarm Diemen, waarin we veel informatie en ideeën met elkaar hebben gedeeld. We waren blij om te horen dat het klimaat de Diemenaren aan het hart gaat, en dat ze zich ervoor willen inzetten. Maar er werd ook aangeven dat mensen soms door de bomen het bos niet meer zien, men raakt verdwaald in alle regels en maatregelen. Daarom gaan we onderzoek doen naar de ontwikkeling van een toegankelijke site, die een mooi overzicht zal geven van alle klimaatbewuste hulpmiddelen en plaatselijke initiatieven.
De tweede helft van ons bezoek was gericht op het ruimtegebruik in Diemen. We werden te woord gestaan door Lex Scholten, PvdA wethouder op dit domein. Tijdens dit gesprek hebben we verschillende onderwerpen behandeld zoals de zoekgebieden, de plaatsing van nieuwe woningen, sportfaciliteiten en de rol die wij als provincie kunnen vervullen binnen de gemeentelijke opgaven. Super interessant!
We willen iedereen bedanken die heeft bijgedragen aan ons zeer informatieve bezoek aan Diemen. Tot snel!