18 januari 2016

PvdA Noord-Holland blij met komst werkambassadeur

Deze week is Dook van den Boer door de Provincie Noord-Holland benoemd tot provinciaal werkambassadeur. Het aanstellen van de werkambassadeur was één van de belangrijkste punten in het verkiezingsprogramma van de Provinciale Staten fractie van de PvdA in 2015 welke is vastgelegd in het provinciale coalitieakkoord ‘Ruimte voor groei’.

De werkambassadeur zal de provincie gedurende twee jaar vertegenwoordigen op het gebied van arbeidsmarkt en onderwijs en zal onder andere werken aan een betere aansluiting op de arbeidsmarkt voor studenten.

Adnan Tekin, woordvoerder economie van de Noord-Hollandse PvdA fractie: “Onze fractie is verheugd dat het gelukt is om één van de belangrijkste speerpunten uit ons laatste verkiezingsprogramma zo snel te verwezenlijken. We hebben er alle vertrouwen in dat de aanstelling van de werkambassadeur zal helpen om de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt te verbeteren en dat meer stage- en leerwerkplekken zullen worden gecreëerd.”

De heer Van den Boer was lange tijd directeur bij Tata Steel en maakt nu onder ander deel uit van de Raad van Commissarissen van Havenbedrijf Amsterdam en de Raad van Advies van UNC Plus Delta en WorldEmp. De werkambassadeur draagt bij aan de uitvoering van het provinciaal beleid door het aanjagen van bestaande initiatieven en het onder de aandacht brengen van kansen, mogelijkheden en relevante ontwikkelingen.