Door op 9 oktober 2015

Wees niet bang!!!

Het is donker, het enige licht wat je af en toe ziet is het licht van de ontploffende granaten en bommen. Waar moet je heen?

Oh God help mij en mijn familie dan! Dit is geen plek waar ik mijn kinderen kan grootbrengen. We weten niet eens of we de zonsopgang wel weer zullen gaan zien. De vader voelt zich verantwoordelijk en maalt en maalt over de opties die hij heeft. Alle kinderen en zijn vrouw kijken naar hem. Met hun grote ogen vol angst, verdriet, maar ook hoop dat papa weet wat ze moeten doen, kijken ze hem indringend aan! Ze moeten alles verkopen en toch in zee gaan met een smokkelaar. Op hoop van zegen, want dit is alles wat ze hebben. Meer is er niet. Als dit niet lukt dat is het voorbij. Dan zullen ze niet weg kunnen uit deze godverlaten plaats. Met hoop en geloof maken zij de zware overtocht naar Europa. Ze zijn beroofd, geslagen gemarteld en onderweg alles, behalve hun liefde voor elkaar, verloren, maar ze hebben het gehaald! Allemaal zijn ze samen en na een lange, nare weg in Nederland terecht gekomen! Deze mensen horen wij op te vangen, net zoals er mensen klaar stonden voor ons toen we in de oorlog zaten! Dat mensen angstig zijn voor de gevolgen van ons land, dat is zeker niet irreëel, maar de angst mag je hart niet verdoven. Laat de angst je positiviteit en goedheid niet vermorzelen en zorg ervoor dat het licht in je hart blijft schijnen en dat we er altijd voor de ander die het nodig heeft zullen zijn! Mij maakt het niet uit of je nou een vluchteling, een dakloze door de crisis of gewoon iemand bent die de weg even niet meer ziet! Ik zal er voor je zijn en ik hoop velen met mij! Laten we doen waar we goed in zijn, goed zijn! Met een hart vol liefde en hoofd vol wijsheid! ‪ #‎samenstaanwesterker ‪#‎niemandindekoulatenstaan‪#‎krachtignederland ‪#‎weesnietbang