Door op 4 maart 2015

Go get them tiger!

Naar aanleiding van het koelkast akkefietje van gisteravond en met internationale vrouwendag in het vizier wil ik graag een oproep doen aan alle vrouwen! We spreken over glazen plafonds en het ‘old boys network’, dat ons tegenhoudt hogerop te komen, maar wat doen we er eigenlijk zelf aan? Wat doe jij eraan?

Wij vrouwen zijn geneigd elkaar als concurrenten te zien. Zodra iemand omhoog klimt dan staan er een hele rij vrouwen om haar te bashen. Waarom? Ik geloof dat we alleen door samen te werken hogerop kunnen komen. En zo te streven naar de diversiteit die nodig is om een betere vertegenwoordiging te hebben in onder ander het bedrijfsleven. Als je als vrouw aan de macht wilt komen moeten we ons gedragen als een man. Stop daarmee. Vaak zijn we te onzeker om grote stappen te nemen. Denken we ‘kan ik het wel? Hoe combineer ik het met de kinderen? Ben ik dan nog wel een goede moeder of dochter?’, stop daarmee.

Ik roep elke vrouw op om andere vrouwen te inspireren en te motiveren om de stappen te zetten die je eigenlijk diep van binnen wilt zetten. Laten we elkaar lieve berichtjes sturen om te vertellen dat we haar waarderen en dat ze goed bezig is! Laten we als vrouwen een pact vormen zodat we gezamenlijk de strijd aan kunnen gaan zonder jaloezie en envy. Laten we vanaf nu stoppen om elkaar als krabbetjes naar beneden te trekken als iemand omhoog gaat. Ik zeg stop ermee. Kijk in de spiegel en hou van jezelf! Jij kan de wereld aan. Go get them tiger!