Door op 10 maart 2015

‘Ik strijd voor een Noord-Holland waar mijn kind kansen krijgt’

Nog 8 dagen en dan mogen we stemmen. In de peilingen is de PVV erg groot in Noord Holland. Dat baart me zorgen. Deze verkiezingen gaan om de keuze waar we naartoe willen met dit land. Kiezen we voor het verder uiteen rukken van Nederlanders en het vergroten van het wij/zij denken. Of kiezen we toch voor de weg van liefde. Naast elkaar, hand in hand. Een Noord-Holland waar we zonder discriminatie proberen de crisis te overwinnen en onze eigen vooroordelen proberen te doorbreken.

Ik zal strijden voor een Nederland waarin mijn kind meer kansen krijgt dan velen nu hebben. Bijna 8 jaar geleden moest ik een naam voor hem bedenken. Toen bedacht ik dat hij een voornaam moest hebben die in ieder geval verwarring zou opwekken bij zijn achternaam. Zodat hij geen problemen zou krijgen als hij straks gaat solliciteren. Daarom draagt hij de naam Luca Yilmaz.

Helaas is zijn achternaam genoeg om hem waarschijnlijk niet uit te nodigen voor een gesprek als de samenleving er over 10 jaar nog zo uitziet als nu. Daarom wil ik mij hard maken dat we als samenleving een andere kant op gaan. Op naar meer diversiteit en een samenleving waar iedereen mee kan doen ongeacht afkomst, naam, religie, geaardheid of leeftijd. Stem 18 maart in Noord Holland lijst 2 nummer 8.

‪#‎samenstaanwesterker ‪#‎jouwstemtelt ‪#‎zegneetegendiscriminatie ‪#‎PS2015 ‪#‎PvdA