Door Xander den Uyl op 3 november 2016

Overlijden Tjeerd Talsma

Met grote verslagenheid hebben onze fractie en het gewestelijk bestuur kennis genomen van het nieuws dat onze gedeputeerde, Tjeerd Talsma, na een kort ziekbed is overleden.  De politieke carrière van Tjeerd, die van origine werkzaam was in het onderwijs, begon toen hij in 1994 gemeenteraadslid in Anna Paulowna werd. In 1999 werd hij lid van de PvdA fractie in Noord-Holland waar hij zich voor de fractie bezig hield met o.a. verkeer en vervoer en ruimtelijke ordening. Tjeerd was sinds 2011 namens de PvdA gedeputeerde in Noord Holland.

Door zijn ruime politieke ervaring, scherpe inzicht en bevlogenheid voor  onze Provincie was Tjeerd van grote waarde voor onze fractie en onze partij. Hij was onmiskenbaar onze voorman en wij zullen hem dan ook verschrikkelijk missen. Wij wensen zijn gezin, familie en vrienden heel veel sterkte toe.

Vanaf 3 november is in het provinciehuis “Paviljoen Welgelegen” een condoleanceregister ingericht voor degenen die hun medeleven willen betuigen. Op maandag 7 november vindt om 11.00 uur een openbare herdenkingsdienst plaats in de Statenzaal van het provinciehuis.

Xander den Uyl

Sinds 2011 ben ik lid van provinciale staten van Noord Holland en thans fractievoorzitter. Al ruim 35 jaar lid van de PvdA, ben ik in die jaren vaak heel actief geweest in de partij, in afdeling, gewest, campagnes en de laatst vier jaar in de Staten. Het grootste deel van mijn loopbaan ben ik actief

Meer over Xander den Uyl