Roel de Wit-lezing: Biedt de sociaal-democratie een oplossing voor het woonvraagstuk?

17 september 2022

Uitnodiging Roel de Wit-lezing 2022

Op 8 oktober 2022 wordt in de Gehoorzaal van Teylers Museum Haarlem, de Roel de Witlezing gehouden.

Roel de Wit, voormalig Commissaris van de Koningin van Noord-Holland en burgemeester van Alkmaar, had als bestuurder een duidelijke sociaaldemocratische visie op ruimtelijke ordening. Hij bekleedde bestuursfuncties bij diverse natuurorganisaties en was groot voorvechter van het behoud en de ontwikkeling van natuur en landschap. Mede ten behoeve van recreatieve mogelijkheden voor inwoners.
Met deze lezing wil de PvdA de herinnering aan zijn verdiensten op het gebied van landschap, natuur en recreatie levend houden.

De Roel de Wit-lezing wordt gegeven door Peter Boelhouwer, hoogleraar Huisvestingssystemen aan de Universiteit van Delft, met co-spreker promovenda Rosa van der Drift.

In de lezing zullen Peter en Rosa ingaan op de huidige huisvestings- en woningbouwproblematiek en welke oplossingsrichtingen daar mede vanuit sociaaldemocratisch oogpunt voor te vinden zijn.

De lezing wordt geopend door Stan Kaatee, ex gemeenteraadslid PvdA Haarlem en voorzitter Raad van Toezicht van Teylers Museum.

Roel de Witlezing
8 oktober 2022