Door op 27 november 2014

Stagiair campagneteam (m/v) gezocht!

Ben jij op zoek naar een uitdagende stageplaats die een kijkje biedt in de keuken van de (lokale) PvdA? Interesseer jij je in politiek en wil je de kneepjes van het campagnevoeren in de vingers krijgen? Ben je zelfstandig en hou je van aanpakken? Dan is het campagneteam van de PvdA Noord-Holland op zoek naar jou!

De stage

Op 18 maart 2015 vinden de Provinciale Statenverkiezingen en de Waterschapsverkiezingen plaats. De voorbereidingen voor de campagne zijn inmiddels in volle gang. Tijdens je stage bij het campagneteam werk je zij aan zij met de campagnecoördinator en ben je de komende maanden betrokken bij alle aspecten van de campagne. Binnen het team heb je een aantal vaste taken: je zorgt voor de inhoudelijke beantwoording van binnenkomende mails, maakt persberichten, onderhoudt de website en social media en organiseert activiteiten. Maar je bent ook flexibel: samen met het hele team denk je mee over acties en je voert deze uit. Je vindt het leuk om te organiseren, kan goed schrijven en hebt daar idealiter aantoonbare ervaring mee.

Profiel

Je volgt een relevante opleiding op HBO/WO niveau (politicologie, communicatie, bestuurskunde etc.) , steekt graag je handen uit de mouwen en bent pro-actief. Je beschikt over goede sociale en schriftelijke vaardigheden en werkt net zo goed zelfstandig als in een team. Interesse in politiek, journalistiek, bestuur en maatschappelijke vraagstukken is een pré. Net als affiniteit met de PvdA en de bereidheid om ook buiten kantooruren te werken (campagnevergaderingen vinden bijvoorbeeld vaak ’s avonds plaats).

Wat bieden we?

Wij bieden een leuke werkplek in Haarlem, enthousiaste collega’s en een stagevergoeding van € 375,- netto per maand. Wil je niet als stagiaire maar als vrijwilliger bij ons aan de gang, dan is dit ook mogelijk. In dat geval geldt een andere vergoeding.

Wat leer je bij ons?

• Campagne voeren!
  • Projectmatig werken in een dynamische organisatie
  • Het ontwikkelen van politiek strategisch inzicht en het geven van advies.

Solliciteren?

De stage duurt van 1 januari t/m 31 maart 2015 (eerder beginnen is ook mogelijk). Zoek jij een stage en ben je 3 á 4 dagen per week beschikbaar? Stuur dan uiterlijk vrijdag 12 december je motivatiebrief en CV naar Inger de Bruin: [email protected]