Provinciale Staten

Het is een onrustige tijd. Inflatie. Woningcrisis. Klimaatverandering. De leefomgeving en bestaanszekerheid van velen staat onder druk. Er ontstaat een steeds grotere tweedeling in Nederland tussen mensen die ‘leven’ en ‘overleven’. In een rijk land als Nederland hoort dit niet te kunnen. Iedereen in Nederland verdient een goed bestaan. En dit is ook realistisch. Veel komt aan op de politieke keuzes die je maakt.

De PvdA staat voor bestaanszekerheid, leefbaarheid en duurzaamheid. Iedereen moet zeker zijn van een gezonde leefomgeving, een betaalbaar huis en goede basisvoorzieningen. Of het nu om sport, cultuur of goed openbaar vervoer gaat. Ook moet ons unieke Noord-Hollandse landschap worden beschermd. We moeten verduurzamen en tegelijkertijd energiearmoede aanpakken. De komende jaren staan we voor grote uitdagingen. De PvdA zal kiezen met haar hart. Ze kiest voor solidariteit. Solidariteit is niet herverdelen als het fout gaat, maar voorkomen dat het fout gaat. Solidariteit is investeren in mensen. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die uitwassen van het neoliberalisme. Met de genadeloze marktwerking. Met de ratrace ten kosten van de zwakkeren. Met de economie boven de mensen te plaatsen. Het gaat om de menselijk maat!

Hier kunt u het hele verkiezingsprogramma lezen: PvdA-Verkiezingsprogramma-PS-NH-2023-2027  Liever een samenvatting van het verkiezingsprogramma? Klik dan hier: Samenvatting PS Verkiezingsprogramma.

Onze kandidatenlijst vind u hier:

1. Jeroen Olthof
  2. Gert-Jan Leerink